Translate

Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου 2012

Δαχτυλάκια με γεύση πορτοκάλι


Καλό μας μήνα! Καλό φθινόπωρο! Καλή σχολική χρονιά στους συναδέλφους μου που από τη Δευτέρα θα βρίσκονται στις θέσεις τους! 

Το σχολείο ανοίγει όμως και για τα παιδιά σε λίγες μέρες. Όπως λέγαμε τις προάλλες με την φίλη μου την Μαριάνθη, θα πρέπει να έχουμε κατά νου, κάποιες συνταγές που γίνονται εύκολα  και γρήγορα,  και το αποτέλεσμα είναι το ίδιο νόστιμο ζεστό ή κρύο. Τώρα με τα 7ωρα και στα Δημοτικά, δεν φτάνει τα παιδιά ως τις 2.00  μόνο το δεκατιανό που παίρνουν από το κυλικείο. Κάτι θα  πρέπει να έχουν πάρει κι από το σπίτι. 

Τη βασική συνταγή των παρακάτω μπισκότων μου την έδωσε μια Χανιώτισσα συνάδελφος η Σταυρούλα το Χειμώνα του 2006. Η Σταυρούλα έφτιαχνε τα παρακάτω βουτήματα χωρίς σουσάμι και χωρίς πολύ ξύσμα πορτοκαλιού. Το σχήμα που τους έδινε ήταν μικρά παξιμαδάκια! Ήταν εξίσου τραγανά και νόστιμα. Το μόνο μειονέκτημα που έχουν είναι πως κανείς δεν μπορεί να φάει μόνο ένα!  

Τους έχω βάλει εκτός από  ξύσμα πορτοκαλιού και ξύσμα από άλλα εσπεριδοειδή, όπως λεμόνι και περγαμόντο. Τα έχω φτιάξει επίσης βάζοντας μέσα τους κομματάκια από γλυκό κουταλιού πορτοκάλι, ή περγαμόντο ή λεμόνι, ανάλογα τι μυρωδιά έχω επιλέξει.

Με ότι και να τα αρωματίσετε το σίγουρο είναι ένα. Η παρακάτω συνταγή είναι η νοστιμότερη που έχω δοκιμάσει για σπιτικά βουτήματα! Και τα παιδιά τρελαίνονται
Οι κόρες μου τα βουτάνε στο γάλα γι απογευματινό ή ακόμα και για πρωινό΄. 


 Υλικά

Ξύσμα πορτοκαλιού, 1 κ.γ. άρωμα πορτοκαλιού λίγο αλατάκι, 1 βανίλια
2 ποτήρια λάδι, 2 ποτήρια ζάχαρη
1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι που μέσα του διαλύουμε
1 κ.γ σόδα
1 μπέικη
Αλεύρι για όλες τις χρήσεις, τόσο όσο η ζύμη μας να μην κολλάει στα χέρια.
Σουσάμι (όχι το λευκό) 

Διαδικασία

Ξύνουμε όσα πορτοκάλια θέλουμε αλλά σίγουρα πάνω από 4. Το ξύσμα να είναι και από την χοντρή πλευρά της ξύστρας και από την λεπτή. Όσο πιο πολύ ξύσμα, τόσο πιο μυρωδάτα θα γίνουν. Εγώ έχω πάντα ξύσμα στην κατάψυξη. Το χειμώνα πριν καθαρίσω ένα πορτοκάλι για να το φάμε, κρατάω το ξύσμα σε βαζάκι γυάλινο κι έτσι έχω πάντα έτοιμο όσο θέλω
Ο χυμός πάντως πρέπει να είναι φρέσκο στυμμένος. 













Προσθέτουμε μέσα στο χυμό πριν τον ρίξουμε στα μπολ 1 κ.γ σόδα. Αρχίζει να φουσκώνει μόλις ανακατέψεις. 












Τώρα προσθέτουμε και όλα τα υπόλοιπα υλικά εκτός από το αλεύρι και τα χτυπάμε με μίξερ χειρός 10 λεπτά να ενωθούν πολύ καλά. 












Προσθέτουμε και το αλεύρι. Η ζύμη δεν πρέπει να κολλάει στα χέρια αλλά μη κάνετε και το «μυλωνά σύντεκνο» που λέει κι η μαμά μου! Χε χε! 






Αφήστε την να ξεκουραστεί για μισή ωρίτσα. Τόσο πάλεμα που της κάνατε λίγη ξεκούραση την έχει ανάγκη! 

Βάζουμε το σουσάμι σ ένα πιάτο και το ανακατεύουμε με  λίγη ζάχαρη. Το πιτσιλάμε με νερό να βραχεί λίγο.

















Με τη ζύμη φτιάχνουμε μικρά κορδονάκια λεπτά σα δαχτυλάκια και τα κυλάμε στο σουσάμι.















Τα τοποθετούμε σε ταψί που έχει λαδόκολλα και τα ψήνουμε μισή ώρα, ή μέχρι να ροδίσουν.













Όταν τα βγάζουμε δεν είναι ακόμα τραγανά. Αλλά όσο κρυώνουν τόσο πιο τραγανά και κριτσανιστά γίνονται.  Αν δεν είστε ευχαριστημένοι από το πόσο τραγανά και αφράτα είναι τότε φουρνίστε τα για μισή ώρα σε χαμηλή θερμοκρασία.



Με τον καφέ δεν παίζονται!  :-)  








2 σχόλια:

  1. Καλησπέρα Gee.
    Καλή Σχολική Χρονιά!
    Με δύναμη και πάθος να αντεπεξέλθετε στο λειτούργημα που ασκείτε.

    Όμορφα τα πορτοκαλοσουσαμένια δακτυλάκια σου, με το αξεπέραστο άρωμα των εσπεριδοειδών! Λατρεμένο.

    Το tip με το βρεγμένο σουσάμι για να μην ξεκολλά το σουσάμι, το ξέρουν μόνο οι φουρνάρηδες...και εμείς!:)

    Z.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα Ζαμπία!

    Σ ευχαριστώ πολύ για τις ευχές! Όπως φάνηκε νωρίς νωρίς φέτος θα είναι μια ιδιαιτέρως δύσκολη σχολική χρονιά, όλο προκλήσεις. Αλλά ευτυχώς έχουμε στο πλευρό μας τα παιδιά! Τους πιο ένθερμους υποστηρικτές μας!

    Τα δαχτυλάκια είναι πραγματικά κοινής αποδοχής! Αρέσουν πολύ και σε μικρούς μα και σε μεγάλους!

    Την καλημέρα μου

    Όσο για το tip με το σουσάμι... ουδέν κρυπτόν υπό τον ήλιον! χε χε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή