Translate

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

British Christmas cake but... Greek way...


Θα μου πείτε τόσα Ελληνικά Χριστουγεννιάτικα εδέσματα και βρήκες να κάνεις Αγγλικό κέικ για τα Χριστούγεννα.
Ναι αλλά αυτό εδώ είναι ΤΟ κέικ. Φρουτένιο, γιορτινό, εύκολο (αν διαλέξεις το  Greek way),  και μπορεί να φτιαχτεί τώρα και να φαγωθεί τα Χριστούγεννα! Ναι ναι! Πολύ καλά διαβάσατε! Οι Άγγλοι το φτιάχνουν ένα ή και δυο μήνες πριν και το διατηρούν εκτός ψυγείου, ραντίζοντας το δυο φορές την εβδομάδα με brandy. Λίγο πριν τα Χριστούγεννα το διακοσμούν με ζαχαρόπαστα και όλα τα σχετικά που κάνουν ένα κέικ να φαίνεται πιο γιορτινό.
Το δικό μου το πείραμα το έκανα  χθες το βράδυ. Μου πήρε αρκετή ώρα . Όχι για να φτιάξω το κέικ. Αυτό γίνεται στο λεπτό.  Αλλά για να φτιάξω ένα αυτοσχέδιο καλαθάκι στο οποίο πρέπει μέσα να ψηθεί σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία 4,5 ώρες!  Για να μην σας τα πολυλογώ, εγώ καλαθάκι δεν μπόρεσα να κάνω! Ούτε και σας έβγαλα φωτογραφίες την προσπάθεια για να μην σας απογοητεύσω. Μαντάρα τα κάναμε με τις μικρές με το καλαθάκι! Αφήστε καλύτερα!  Δεν θέλω να θυμάμαι! Τελικά κόψαμε μια στρογγυλή λαδόκολλα για το πάνω μέρος του κέικ και μια για το κάτω, μοιράσαμε το μείγμα σε πιο μικρές φόρμες, και το ψήσαμε μεν σε πολύ χαμηλή θερμοκρασία αλλά σε 2.30 ώρες! Βέβαια περιττό να πω πόσο ωραία μύρισε το σπίτι!! 
Μιλάμε ότι ζεστό είναι από τις ωραιότερες γεύσεις που έχεις δοκιμάσει.
Κρύο είναι απλά τέλειο!
Σιτεμένο (δηλαδή μετά από 3 βδομάδες, μεθυσμένο από το brandy) δεν ξέρω ακόμη! Χε! Χε! ΄

http://britishfood.about.com/od/faq/f/xmascake2.htm  Την αγγλική συνταγή μετέφρασα από αυτό το site.


24/12/12/
Δεν έβαλα ζαχαρόπαστα! Δεν πρόλαβα! Τα κορίτσια το δοκίμαζαν κάθε μέρα και λίγο! Κεράσαμε κι ένα σωρό κόσμο η αλήθεια είναι! Την καθηγήτρια των αγγλικών μας, τον καθηγητή που κάνει μαθηματικά την Άλκηστις, χτυπήσαμε κι εμείς από ένα κομμάτι το προηγούμενο Σαββατοκύριακο! Ε πόσο ν αντέξει; Ένα κέικ όλο κι όλο... Το τελευταίο κομμάτι θα το φάμε αύριο στην αδερφή μου.
Ένα έχω να πω... Και σιτεμένο είναι το ίδιο νόστιμο και ιδιαίτερο! Φανταστικό! Εγώ το έβρεχα με brandy cherry... μμμμ! Μυθική γεύση...

Καλά Χριστούγεννα! 



Υλικά 

450 γρ αποξηραμένα φρούτα (βάλτε από όλα: Χουρμάδες, σταφίδες, φράουλες, κεράσια, δαμάσκηνα)  
Ξύσμα από πορτοκάλι (Βάλτε μπόλικο μη βλέπω τσιγκουνιές) 
Ξύσμα από λεμόνια (Βάλτε μπόλικο)
200 γρ φουντούκια
1 κ.γ. κανέλα
1 κ.γ. κανελογαρύφαλλα
225 γρ βούτυρο
350 γρ μαύρη ζάχαρη
4 αυγά
Χυμό μήλου (Εγώ έβαλα το γνωστό χυμό αχλάδι) 
1 κ.γ. σόδα, λίγο αλάτι. 
1 μπέικιν πάουντερ
175 γρ μελάσα (Εγώ δεν είχα και δεν έβαλα) 

Διαδικασία


Βάζεις τα φρούτα από βραδύς στο μπράντι. Το πρωί είναι τόσο νόστιμα!!! Μην τα φάτε!! Δεν θα σας φτάσουν! Εγώ έτσι την πάτησα και τελικά πέσανε λίγα! 






Αν έχετε βοηθό (όπως εμένα χε χε ) του λέτε να βάλει  το κάτω μέρος από το τσέρκι σαν μεζούρα προκειμένου να κάνει ένα ωραίο κύκλο στη λαδόκολλα. 





 Κόβουμε τον κύκλο προσεκτικά. 













Ο βοηθός να αλευρώσει καλά τη λαδόκολλα. 











Αλλιώς αν μπορεί ας κάνει αυτό το κόλπο με τις εφημερίδες. Παιδιά εγώ δεν τα κατάφερα! Αλλά αυτό δε σημαίνει πως είναι ακατόρθωτο! 












Μα δείτε τι ωραία που έχει στήσει τις εφημερίδες! Πραγματικά ζηλεύω! 






Εσείς σε ένα μπολ χτυπάτε τη ζάχαρη και το βούτυρο μέχρι να αφρατέψουν. 









Σε άλλη λεκάνη χτυπάς τα αυγά και αρχίζεις να τα ρίχνεις λίγο λίγο στο μείγμα. 



















Αμέσως μετά ρίχνεις τον χυμό μήλου και συνεχίζεις το ανακάτεμα. 







Βάζεις το αλεύρι και όλα τα μπαχαρικά μέσα στα φρούτα. 




Και ανακατεύεις με ένα κουτάλι, με κυκλικές κινήσεις συνέχεια από την ίδια πλευρά για να μην φύγει ο αέρας. 









Το μείγμα είναι λίγο πιο πηχτό από τα άλλα κέικ! Αλλά είναι τα φρούτα. Μην ανησυχήσετε  




















Σκεπάστε το κέικ με τον ένα από τους δυο κύκλους που έκοψε ο βοηθός. 

Πρέπει να το σκεπάσουμε για να μην καεί. 

















Έτοιμο! Μυρίζει τέλεια και είναι τόσο μαλακό και υγρό από μέσα! 





Έφτιαξα και ένα μικρότερο για να το φάμε φρέσκο κι άφησα το στρογγυλό για να σιτέψει και να το φάμε τα Χριστούγεννα. Θα το διακοσμήσω κιόλας. Οπότε keep in touch ! 










5 σχόλια:

  1. Φαίνεται αφράτο και ζουμερό!Να πάρω ένα κομμάτι για το καφεδάκι μου? Να σε ρωτήσω..μπορούμε να το διατηρήσουμε μέχρι τα Χριστούγεννα φρέσκο? στην κατάψυξη μήπως?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλημέρα καλημέρα! Ήταν η πρώτη ερώτηση που έκανα κι εγώ στη φίλη που μου έστειλε την συνταγή. :-) Αφού γέλασε και με πείραξε λίγο για το πόσο δεδομένα θεωρώ κάποια πράγματα (δεν έχει κι άδικο), με διαβεβαίωσε πως αν το βρέχω 2-3 φορές την εβδομάδα με brandy θα έχω τα Χριστούγεννα ένα ζουμερό και σιροπιασμένο cake! Μου είπε να το φυλάξω σε πιατέλα που σκεπάζει και συνήθως διατηρούμε το cake μέχρι να τελειώσει. Όχι στην κατάψυξη... Τι να σου πω! Άφησα ένα κομμάτι για πείραμα. Θα επανέλθω με εντυπώσεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημέρα! Χρόνια πολλά! Τελικά πως είναι το κέηκ σήμερα? ειναι οντως τόσο καλό όσο λένε οι Αγγλοι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πραγματικά πεντανόστιμο! Δεν έχω λόγια! Δεν κατάφερα βέβαια να του βάλω ζαχαρόπαστα γιατί όλο και κάποιος φίλος που είχε δει το blog κι ερχόταν επίσκεψη, ζητούσε να το δοκιμάσει. Έτσι σήμερα που μιλάμε έχει μείνει ένα μεγάλο κομμάτι για να το κρατάω στην αδερφή μου σήμερα το βράδυ. Πάντως όχι μόνο διατηρείται αλλά είναι και πολύ νόστιμο. Όπως μου είπαν οι φίλοι μου από Αγγλία βέβαια, ήθελε πολύ περισσότερα φρούτα. Δεν πειράζει την επόμενη φορά! :-) Χρόνια πολλά και καλά! Με υγεία και πολλές νοστιμιές στην καθημερινότητα μας! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Πόσα γρ αλεύρι χρειάζεται η συνταγή κ τι είδους αλεύρι? Τα φουντούκια τα τρίβουμε? Ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή